wink! wink! u make my day!

Thursday, September 17, 2009

suv vs compact


munink.....hari ke 27 berpuasa. Few days lagi bepor raya kan??

wah, damn gile letih la smlm.. Pas berbuka kuar gi carik brg2 gubahan. Nk complete kan few yg msih belum beli.

Tdo smlm pun lam 1 pagi lebih. Dok rasa smp ke kenduri kwin nt la dh tak ckup tdo ni ha.

Pagi ni punya story, hem....sakit nya hati ku zahir dan batin. haha...

cilakok punya owner suv lexus! tapi pagi punya crita la neh... masa otw mai keja. Masa ats bridge, minyak keta dh blinking. So turun ja bridge, singgah msuk caltex sat. Slalu nya tak isi pun kt caltex, tapi dh dlm keadaan nazak ni..hentam je la.

dh isi suma pa dah...kuaq la ke highway jelut0ng tu kan....

best punya dok melayan driving dlm kelajuan separuh rilex n steady, tyme tu aku dok lane tengah, tah mai mana binawe suv lexus dari lane kiri... bodo bengong betui la...dia take over tak lepas ...pstu nk hentam makan side aku... aku pun dh termakan la side lane kanan (paling laju). Naseb bek la vios kt lane laju tu tak bapa nk laju....klu tak....tak dan kawin dh aihh...

ape lagi......aku yg mmg bwk kete slalu nya "kurang ajaq" ....terus mengejar suv berkenaan. (cis..ni dh mcm crita drama kisah benar lak). Seb bek la aku tak sempat hafal plate dier..klu tak...mampus lenkali jmp..aku bgi calor terus!

tapi siyes ar...aku ligan tak kira apa dah....terkejut ar...mai nk hentam org plak. Tah la aku bantai bapa tadi kt hegway jelutong tu....mmg cina tu siyeeee tui arr.....

smp nk dekat trapik lite lps sg pinang tu sket...aku take over dia. Mmg aku cilok lane kiri ar tyme tu....smp sblh dia....

haaa....amik habuan! aku turun tingkap, angkat fuck pstu aku hon panjang...!! bestttt!!! sedap weeiii!! Pas aku potong dier, ha..tak berani plak nk tgk...tnjuk la ko punya jantan sgt...ingat aku pmpuan aku tak ley kejor??...u meet da wrong person la!

kira pueh ati la klu aku kena saman speed trap pun tdi...mmg aku tak kira pa dah...sakit ati gila dh tadi.

apa dia ingat dia pakai suv, blh dok buli keta kecik ka??? silap org laaa...

nk main ngn keta dak vivac, dia tataw tdi dia bt dagey kt state leader penang (ngn bongkak nye neh)....

see..sapa kata viva tak bley mkn lexus???? try r....mau aku kejaq lagi smp dtg.

pagi tdi..pahala pose aku mmg dh out dah....tapi takpa..demi menegakkan kebenaran....jgn sesekali nk tindas kete compact ok!

** enjoy small...we make it compact!

Monday, September 14, 2009

hari-hari yg semakin sibuk!

komtar..boring dh ari2 keja sini..haha

salam slmt pagi.. ayahh..suda 24 puasa dah...huhu.. copek la pulak rase.
letihnye tuhan yg tau mai keja ari ni. Naseb bek mai ngn keta, klu kata kena panjat feri lagi ari ni..pakat terebah kt platfom tu lah jwb nya kot.

ysterday, such a dabel triple bz day 4 me. Adui..penangan nk raya, mana dgn knduri lagi 2 mggu.
attoi!! ate sibuk weii...! smlm gi awal pagi nya tu, gi makmandin bwk ma ngn akak..depa pi borong kepek (aku borong tak mo habaq! hahaha). Klu nk baca liputan di lokasi kejadian, silalah ke blog akak ai di http://sitimurni.blogspot.com ate bkn hape, dia dh cite kt situ dgn panjang lebar nya so tak yah la ai nk cite lagi hehe.. (siap kutuk aku lak tu..tak gune...cisss...!!)

pas balik situ...singgah ekspo sbrg jaya tu sat..tapi barang cm tak bapa best la.. petang dok umah tlng ma bt "bihun sup mabeles"--> cess..pepandai aku bagi nama. malam tu pas mghrib..ate kuar lagik kami...gi jusco laaakkk....!! beli suar kt adik.

Ate adik aku sekoq tu..bkn qeti pi beli sndiri..dh besaq pnjg pun nk pi beli apa suma nk pi ngn ma & kami. Kot2 la nk pi bli ngn kwn2 dia ka pa kaa....tak mau aih! manja ulat spa bulan betui la.
pas blk tu...kona singgah sat bazar perda (dpn LHDN) tu plak. Tpi yg tu atas permintaan ai la..haha..nk beli tudung ct tuh....ai layak pakai okek! sb nama ai pun ada ct jgk..haha... bkn ct nurhaliza ja ley pakai. ate ari ni naseb bek tak lewat bgn tdoq..tapi kira smlm tdoq kira ala2 tdoq mati dh ar..tu yg tak bangun sahur (tp ai masih berpuasa yeekkk makcik2..)

agaknya smlm klu kata bom meletup pun..tak dgq apa dah aih...letih punya pasal.
adakah keletihan2 ku ini akan berlarutan hingga ujung bln ini??? oohhh tidaaakkkkk.....!!!

Monday, September 07, 2009

Buka Puasa Dataran Sembilang

salam nuzul quran wat sume blogger..

yess..ari ni cuti. Besh!! bangun tdo smp tghari haha..pemalas punya cik tunang.

Smlm, ate aku nk bercerita sket sal mjlis berbuka puasa vivac malaysia (northern division)

ate beshnyeee.....melepak bersama bebudak kuuu - den kan ketua kmpg kswn penang..hihi (pic di atas adalah posing maut bersama babyred)

Dlm kul 6-6.30 ptg, kami bermeetpoint di shell hentian juru. Sekitar 6.45 kami mula bergerak dlm konvoi yg di lead oleh kete ku...

Seramai 56 org bersama 28 buah viva join tt buka puasa di dataran sembilang, kuala juru.


Kira blh tahan jgk lah panjangnye konvoi kami. Tengkiu so much to our marshall2 & sweeper car. Aku jadik lead car mase on the way gi ...mase balik, kami ke rnr bagan ajam jap..time tu aku jdik media car plak la..bergayut kt luar kete amik gmbor haha...

few pic sempat di snap utk tayangan perdana..


ape2 pun enjoy sgt smlm. Ramai newbie (ahli keluarga baru kami) yg turun join smlm. Kira sporting jgk la deme ni..wlpn 1st time join tapi tak segan2 sgt...


juadah yg kami buffet kan :

nasi putih, sambal tumis udang, gulai ayam & ubi kentang, sayur kobis, ikan goreng, karipap, cucur udang & air sirap...

pada dak2 vivac tersyg..kowang mmg besh...ate jgn lupa, next event adalah konvoi pengantin mjlis knduri aku hehe...

deme dok bermesyuarat bonet ape keliling kete aku tu..


ejas parking..ejass...jgn tak ejass...

sesampai di dataran sembilang

juadah2 berbuka puasa...

cedapp....

dak2 club ngah mamam..

konvoi bergerak ke rnr bagan ajam

panjat n duduk kt pintu nk amik post ni hahaha

kami berhenti di petronas jln tok kangar juru..ada yg topup minyak

melepasi tol sbrg jaya

ish3...bumper sapa la tuuu...

ngn incik tunang...ahak2..dah tembam la kamooo...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers