haip! slmt pg jumaat!
hari paling happy di alam semesta terutamanya bagi yg asek counting je tunggu wiken kan? Ari ni mai keja, dressing cun melecun dh. Kira aku rasa ari ni la pakaian paling cun sepanjang diz week, tp potong stim tul la..pagi tdi masa nk unlock je keta, cik hby ckp "ala..abg hntr gi keja lah ari ni. tak yah driving". Cet! bkn i tak suke ye ya ols..tp nek moto ex5 da! sekali dh melaram baju cm nk bersanding..nek ex5 lak.. ciss!! takpo lah kan..sep gak byr parking hehe.
Last nite, tak masak. Mood nk mkn fast food. Tapau je kfc black pepper tu. Pesanan utk sume manusia, jgn la mkn ayam black pepper tu tyme dah sejuk..rasa cam pahit siot!. Tah le apesal gitu. Dan sb tu gak la rasanya pagi tdi perut jadik semacam je.
smlm cik hby lik keja kul 9 cmtu...mandi n tungu dia isyak, kitorank kuar gi bank jap n beli brg. Tetiba timbul la pulak mood nk me make over rumah. Ekceli ari tu ader bt gak sket2..tp tak setel habis lg. Pepaham je la org bekerja ni, ada hari letih terus tdo.
ni tangga menuju kejayaan..hahahaa..klu nk semak tu..abaikan yek..kah3..
ni tmpt paling aku suke skali..layan ps game & move gedebum2 ngn hby
till then ya...wit da new stry mory..da~~!!
bahagian2 lain lam umah tu..tak make over abis lg. Cuma skrg ni aku sibuk gile berkebun di blkg rumah. Sonok sgt taw, pat tanam pkok tu...pkok ni. Kena lak mak mertua rajin bagi pokok. Asal balik umah dia je, ader la pasu2 yg dia sumbat lam bonet. Pokok free weeii..sapo tak mauu!!
Nt la klu rajin den taruk pic2 sekitar umah. Bt rancangan agro pertanian sket ke, taruk gmbr pokok belimbing buluh blkg umah, ubi larut, pokok betik, lengkuas n kantan, daun kari, pokok palma gedabak tinggi pn ada taw!. Yela, dh tanah laman blkg tu besar, biar kosong pn bt pe..bek tanam pe2 pkok kan?
Plan nye, sok petang cuti2 dok umah tu..bleh la siram2 pkok kt blkg tu..2 hari dh tak sempat siram..asek dok balik smp umah pn malam. Kang layu, kena bising ngn ibu mertua ku pulak. Dah le berbelas kali dia pesan "siram pokok..gembur tanah..bla..bla..bla.."
umah ni agak besar la utk 2 org penghuni. Cuma living room dia sempit sket. Umah style british mmg cenggini, berkotak2. Bab tangga, mmg tinggi. Kdg2 klu tinggal brg kt bilik atas, rase cm nk merangkak je naik..malas sungguh!. Tp takpe la...dh rezeki. Kot klu sedara dtg pn, tak la mcm sardin sgt. Tp alhmdlh la..parent aku ngn hby takde mslh nk dtg umah ni, dl umah apartment derank takut nk dtg; sb kena naik lift!. But 4 me la kan, umah kecik ke besar ke, landed ke apartment ke, yg penting ape kita isi dlm umah tu. Bkn perabot lorenzo ke apa...tp penuhi la umah tu ngn kasih syg. Sb bila balik keja, langkah kaki kanan masuk umah, hati akan tenang..
till then ya...wit da new stry mory..da~~!!

