wink! wink! u make my day!

Friday, July 09, 2010

saman..saman..cedih aku...

ari ni takde entry ayat menggelitis lah sb hari ni aku cedih & so upset.

todae not a good dae for me i guess.

guys, its regarding my road n insurance renewal. Today baru la aku dapat tau, rupanya skrg ni klu ada saman (walaupun saman ekor) yang tak berbayar, u kenot renew your road tax ok. god damn! aku ada 1 saman speeding & 9 saman trafik yg lain utk viva. Bermakna 10 saman wajib setel sblm renew roadtax ujung bln ni. Yg lagi sedih tu...semua saman tu bkn la saman sain, tp saman ekor je. Kete darl, cik gen2 kelabu dia ada 2 saman dan moto ex5 ada 1 saman.

Bermakna 13 saman kena setel bln ni klu tak, viva, gen2 dan moto ex5 tak dapat di renew. Nak jadikan cerita jugak, ketiga2 makhluk jentera ni expired on the same month! this month! ayooo!!

mula2 aku tak caye..sb setau aku saman sain je yg wajib setel tp setelah kwn2 aku yg mengalami nasib yg sama menceritakan the same thing di pesbuk...aku rasa tetiba nak demam..

my total summons (perodua viva) :
1 speeding, 1 no parking, 7 traffic obstruction, 1 disobeying traffic sign = RM890.00

my husband's summons (proton gen2 & honda ex5 nya) :
1 speeding, 2 disobeying traffic sign = RM470.00

total should pay diz month = RM 890 + 470 = RM1360!!
sgt kelas kan u ols!!

11 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

aku pon ade 2saman....
;(

Anonymous said...

wah byknye kena saman.. boleh pitam mcm ni.. salam kenal

Teh Ais Gula Madu said...

gismo : salam kenal kamo! a'ah tu la..pengsan i....huhu

Teh Ais Gula Madu said...

meniti senja : seb baik 2 je..cian la aku yg 10 ni...sop3.

Chenta said...

ayoyoyo....

bukan stakat pitam ..dah tahap meroyan weehhh .. ngeriii

Zai Zamree said...

ayo...byknya...

cheqna said...

huhuhuhu
mau pitam makcik cam gini..
nasib baik cheqna walaupun ada saman parking tapi tetap dapat sambung road tax..hehehehe

Gieyana said...

boleh pitam kalau camni..nasib baik sy x da saman..huhu

~~~+....mS arWeEn....+~~ said...

kelesssss mok cik neh!!!!
tp lg kelessss kalo amount tu di pluskan sekali ngan jumlah road tax n insurance......

Rashid said...

addoiii.. sayapun ada 3 saman. Semuanya gara-gara bawa laju. saman ekor.. RM900.00 beb!!

Anonymous said...

aduyaii. apsal kerjaan skrg ni truk sgt menganiayai rakyat2 nyer. skrg ni ari2 aku kna skip mkn tghari sbab kna kumpul pitis rm1000lebih nk byr saman. klu x bln dpn honda ex x leh nk renew roadtax..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers