wink! wink! u make my day!

Wednesday, July 21, 2010

alahai! pesal la engko buat perangai ni??


haish..minggu ni mmg betul2 mencabar keimanan la. Geram bin tensen pun ada. Mana tak nya, smlm me cuti ngn incik darl. Sb nk setelkan roadtax insurance gen2. Kena pulak gen2 pun ada saman speeding mcm viva, so kena pandai2 pi setel saman la dl kan.

Byr roadtax insuren gen2 dlm bape ratus dah. 2 hari lepas gen2 dh buat perangai sikit. Tetiba tyre depan belah kiri pecah dgn tak semena-semena. Jadi tukor la 2 biji terus sb mmg kebetulan tyre pun tak bape ada bunga sgt dah.

Tiba2..mlm tdi masa otw balik kerumah..dia bt hal lagi! masa breaking je..bunyi krok krok krok..haa..udah! dok rasa break pad le ni! nk kena tukor lagi!!

hai la gen2..pesal la saje dera i bulan ni?? tahukah engkau...adik engko si viva tu pun nk kena servis bln ni? pastu nk kena renew roadtax insurance viva 30hb ni? adik engko viva tu roaadtax insurance dh 8 rts lebih..saman 1 nk kena setel dh 3 rts, pstu nk kena servis dia dh ..2 rts lebih lagi..so kurang2nye nk kena spend kt adik engko tu dlm 1300. Yg engko tu pun bt perangai kenapa ni?? pesal laaaa...pesal....engko buat hal sgt ni??

adeh..sabo je le..ikut hati mau aje aku jual dua2 ekor menatang enjin tu. Naik bas suda!. saje la tu...ada duit sikit tu mula la mintak bebukan.

9 comments:

kakcikseroja said...

Rupanya bela kereta lagi susah dari bela orang! :)

baby berry said...

kak cik : bela keta masa 2 thn pertama mmg sgt senang...tambah2 kete baru..sb tak de ragam pe lagi..tapi masuk tahun 3 ke ats...hehe...tgk le tahap kemanjaan kereta tu..sumtime rasa patut la chinese suke bt installment keta 5 thn je..pas abis utang ley jual tukar lain.

cheqna said...

huhuhuhu
duhai gen2

dengarlah keluhan tuanmu itu
sabo jela..
pakai ete memang macam tu

baby berry said...

cheqna : kdg2 rasa cm nak pakai beskat je...huhu

LiNda said...

Hohoh.. sangat menakutkan itu kenderaan beroda ingine..

Kesian kat tuannya yang dah separuh meroyan .. hahaha

baby berry said...

linda : tu la..hampir2 meroyan dh ni..skrg ni siri berckp dgn kereta je tiap petang..klu anak, dh lama rotan kan dh tw.

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

mcm2 kalau dah wat hal benda nieh...
;)

siti murni said...

tulaa....dah advise hg suh jual je 2 jibik tu..beli baru...hehehe..tambah hutang baru..! dari bela keta tu..baik bela akak, adik ngan omak nye...hihi

baby berry said...

kak ct : idea yg bernas tu..aku jual dua2 keta..aku kebas satria hg ley tak?? bley??? hihihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails